Gå til innhold Gå til sidemenyen Gå til høyremenyen

Rennesøy kommune

Det gode liv - på dei grøne øyane

Plan, byggesak og geodata

Fagenheten plan, byggesak og geodata har ansvar for lovpålagte oppgaver innenfor plan- og bygningsloven, matrikkelloven og seksjoneringsloven.
Der er utarbeidet følgende serviceerklæringer:
Serviceerklæring for behandling av private forslag om detaljregulering
Serviceerklæring for behandling av byggesaker
Serviceerklæring for behandling av geodata og saker etter matrikkelloven

PLAN er ansvarlig for utarbeidelse av og behandling av arealplaner etter plan- og bygningsloven. Arbeidet med behandling av planer består i veiledning, koordinering, oppfølging av planforslag og saksforberedelse til politisk behandling.

Arealplanleggere:
Telefon- og besøkstid kl 1200-1500. Det anbefales å avtale tid på forhånd:
Inger Narvestad Anda
Tlf. 51 72 02 25
inger.narvestad.anda@rennesoy.kommune.no


BYGGESAK behandler byggesøknader etter plan- og bygningsloven. Vi gir også svar på spørsmål om lovverket og veiledning ved utfylling av søknader. Du har krav på forhåndskonferanse med en saksbehandler eller du kan be om et uformelt møte. 

Byggesaksbehandlere:
Telefon- og besøkstid kl 1200-1430.
Det anbefales å avtale tid på forhånd for å sikre at vi får gitt deg best mulig service. Send helst spørsmål eller hendvendelse på e-post.

GEODATA har ansvar for kommunens kartverk og eiendomsregister (matrikkelen) og utfører de oppgaver som kommunene er pålagt etter matrikkelloven.
I tillegg har vi ansvar for planoversikt og planregister iht. kart- og planforskriften

Telefon- og besøkstid kl 1200-1500. Det anbefales å avtale tid på forhånd: 
Wenche Lerbakk Vold
Tlf: 51 72 02 63
wenche.lerbakk.vold@rennesoy.kommune.no

Matricula
 utfører oppmålingsforretninger for kommunen:
Endre Aske 
Mob. nr. 995 50 651
endre@matricula.no 

Kontakt

Rennesøy kommune
Postboks 24
4159 Rennesøy


Følg oss:



Kommunenummer:         1142
Organisasjonsnummer:  964 979 545